T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KEPEZ - Mustafa Adıyaman Ortaokulu

Öykümden Bana Kalanlar

 

ÖYKÜMDEN BANA KALANLAR

PROJE HAKKINDA/ABOUT THE PROJECT

  • Çocuklarımıza kitapları sevdirmek onlara kitap okuma alışkanlığı kazandırmaktır. Hayal gücünü zenginleştiren ve geliştiren, bize farklı bakış açıları sunan kitaplarımızın çocukların hayatlarında vazgeçilmezleri arasında yer almasını sağlayacaktır. Seçtiğimiz öyküleri anlamak, yorumlamak, canlandırmak ve öykülerle çeşitli görsel materyaller oluşturmak projemizin temel amaçlarındandır.

Making children love books is to give them the habit of reading books. It will ensure that our books that enrich and develop imagination and provide us with different perspectives are among the indispensables of children's lives. Understanding, interpreting, reviving the selected stories and creating various visual materials with the stories are the main objectives of our project.

Proje Hedefleri/Project Objectives

·         Projenin temel hedeflerinden biri; çocuklarımıza kitapları sevdirmek, onlara okuma alışkanlığı kazandırmaktır. Hayal gücünü geliştiren ve zenginleştiren, farklı bakış açıları kazandıran kitapların; çocukların hayatında vazgeçilmezleri arasında olması sağlanacaktır. Okuyan, okuduğunu anlayan, duygu ve düşüncelerini rahat ve etkili bir şekilde ifade eden, söz varlığını geliştiren ve özgüveni yüksek çocuklar yetiştirmek bu projenin temel amaçlarındandır. Klasik ve çağdaş öykülerle tanışmak, öyküleri yaratıcı bir şekilde canlandırmak ve öykülerle ilgili çalışmalar yapmak çocuklar için hem eğlenceli hem de eğitici olacaktır. Yaparak ve yaşayarak öğrenirken kendilerini özgün bir şekilde ifade edecekleri ortamlar çocuklarımıza sunulacaktır.

One of the main objectives of the project is; to make our children love books and to give them the habit of reading. Developing and enriching the imagination, books that give different perspectives; will be provided to be among the indispensable in the life of children. One of the main objectives of this project is to educate children who read, understand what they read, express their feelings and thoughts in a comfortable and effective way, develop vocabulary and raise self-confidence. It will be both fun and educational for children to meet classic and contemporary stories, revitalize stories creatively, and work on stories. Environments in which they will express themselves in an original way while learning by doing and living will be presented to our children.

 

 

Beklenen Sonuçlar /Expected Results

Okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir. Çocuklarımıza kitapları sevdirmek ve kitap okuma alışkanlığı kazandırmak bu sebeple çok önemlidir. Bilgi dağarcığımızı ve kelime hazinemizi zenginleştirir. Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar. Dünyaya bakış açımızı değiştirir. Hayal gücümüzü geliştirir. Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar. 0kul hayatındaki başarıları artırır. Projemizden beklenen de bu yetilere sahip bireyler yetiştirmektir.

Reading; It is one of the main sources that nourishes, develops and accelerates thought. For this reason, it is very important for our children to love books and to give them the habit of reading books. It enriches our knowledge and vocabulary. Increases our general culture. It opens up ways to be an effective and effective person. It changes the way we view the world. It develops our imagination. Increases our general culture. It opens up ways to be an effective and effective person. Increases achievements in school life. Our project is to train individuals with these abilities.

 

Proje Takvimi/Project Schedule

 

ARALIK/ DECEMBER

E Twinning platformunda ve sosyal medya hesaplarında projenin tanıtımının ve üye toplantısının yapılması

Proje ortaklarının belirlenmesi

Görev dağılımını yapılması ve iş takviminin etwinnig ortamında duyurulması

Velilere bilgilendirme yapılması ve izin belgelerinin hazırlanması

Üyelerin il tanıtım videolarını oluşturmaları 

Okulların tanıtım videolarını hazırlamaları

Üyelerin proje afiş ve logolarını hazırlamaları

Okulda pano oluşturulması

Presentation of the project and member meeting on E Twinning platform and social media accounts

Identification of project partners

Dissemination of tasks and announcement of work schedule in etwinnig environment

Informing parents and preparing permission documents

Members create provincial promotional videos

Preparing promotional videos of schools

Preparation of project banners and logos by members

Creating a school board

OCAK/JANUARY

'SAYGI' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi

insana saygı,doğaya ya da hayvanlara saygı değerini anlatan öykülerden her ortağın kendi öyküsünü seçmesi

Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması

Öykü etkinliklerinin ortaklar tarafından paylaşılması

Determining the stories that tell the value of 'RESPECT' by the partners

each partner chooses his / her own story from stories that tell the value of respect for human beings, respect for nature or animals

Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her

Sharing story events by partners

ŞUBAT/FEBRUARY

'SEVGİ' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi

İnsan sevgisi,doğa sevgisi ya da hayvan sevgisi değerini anlatan öykülerden her ortağın kendi öyküsünü seçmesi

Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması

Öykü etkinliklerinin ortaklar tarafından paylaşılması

'Sevgi Günü'kapsamında pano oluşturulması

Determination of the stories telling the value of LOVE by the partners

Each partner chooses his / her own story from stories that tell about the value of human love, love of nature or love of animals.

Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her

Sharing story events by partners

Creating a board within the scope of 'Love Day'

MART/ MARCH

'YARDIMLAŞMA VE İŞBİRLİĞİ' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi

Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması

'Dünya Tiyatrolar Günü' kapsamında ortakların tiyatro gezisi düzenlemesi

Determination of the stories telling the value of 'ASSISTANCE AND COOPERATION' by the partners

Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her

Organizing a theater tour of the partners within the scope of 'World Theater Day'

NİSAN/APRİL

Öyküleri dinledim ve kitapları çok sevdim. Şimdi sıra benim öyküm de etkinliği yapılır. Her çocuk öyküsü yazar ve resimlendirir.

Projenin ortak ürünü olarak bir ortak okulun çocuklarının resimlediği öykü kitabını diğer okulun çocukları tarafından öyküsünün yazılması etkinliğidir. Öyküler bir araya toplanır. 'Bizim Öykülerimiz' ürünü ortaya çıkarılır.

Veli ve öğrencilere proje sertifikalarının verilmesi

Projemiz amacına uygun bir şekilde tamamlanırI listened to the stories and liked the books very much. Now as well my story is also done activity. Each child writes and illustrates the story.As a common product of the project, it is the activity of writing the story book by the children of the other school. Stories are gathered together. 'Our Stories' product is revealed.Giving project certificates to parents and students

Our project is completed in accordance with the purpose.

16-12-201916-12-201916-12-201916-12-2019

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.12.2019 - Güncelleme: 01.02.2025 23:10 - Görüntülenme: 351
  Beğen | 0  kişi beğendi