ÖYKÜMDEN BANA KALANLAR
PROJE HAKKINDA/ABOUT THE PROJECT
Making children love books is to give them the habit of reading books. It will ensure that our books that enrich and develop imagination and provide us with different perspectives are among the indispensables of children's lives. Understanding, interpreting, reviving the selected stories and creating various visual materials with the stories are the main objectives of our project.
Proje Hedefleri/Project Objectives
· Projenin temel hedeflerinden biri; çocuklarımıza kitapları sevdirmek, onlara okuma alışkanlığı kazandırmaktır. Hayal gücünü geliştiren ve zenginleştiren, farklı bakış açıları kazandıran kitapların; çocukların hayatında vazgeçilmezleri arasında olması sağlanacaktır. Okuyan, okuduğunu anlayan, duygu ve düşüncelerini rahat ve etkili bir şekilde ifade eden, söz varlığını geliştiren ve özgüveni yüksek çocuklar yetiştirmek bu projenin temel amaçlarındandır. Klasik ve çağdaş öykülerle tanışmak, öyküleri yaratıcı bir şekilde canlandırmak ve öykülerle ilgili çalışmalar yapmak çocuklar için hem eğlenceli hem de eğitici olacaktır. Yaparak ve yaşayarak öğrenirken kendilerini özgün bir şekilde ifade edecekleri ortamlar çocuklarımıza sunulacaktır.
One of the main objectives of the project is; to make our children love books and to give them the habit of reading. Developing and enriching the imagination, books that give different perspectives; will be provided to be among the indispensable in the life of children. One of the main objectives of this project is to educate children who read, understand what they read, express their feelings and thoughts in a comfortable and effective way, develop vocabulary and raise self-confidence. It will be both fun and educational for children to meet classic and contemporary stories, revitalize stories creatively, and work on stories. Environments in which they will express themselves in an original way while learning by doing and living will be presented to our children.
Beklenen Sonuçlar /Expected Results
Okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir. Çocuklarımıza kitapları sevdirmek ve kitap okuma alışkanlığı kazandırmak bu sebeple çok önemlidir. Bilgi dağarcığımızı ve kelime hazinemizi zenginleştirir. Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar. Dünyaya bakış açımızı değiştirir. Hayal gücümüzü geliştirir. Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar. 0kul hayatındaki başarıları artırır. Projemizden beklenen de bu yetilere sahip bireyler yetiştirmektir.
Reading; It is one of the main sources that nourishes, develops and accelerates thought. For this reason, it is very important for our children to love books and to give them the habit of reading books. It enriches our knowledge and vocabulary. Increases our general culture. It opens up ways to be an effective and effective person. It changes the way we view the world. It develops our imagination. Increases our general culture. It opens up ways to be an effective and effective person. Increases achievements in school life. Our project is to train individuals with these abilities.
Proje Takvimi/Project Schedule
ARALIK/ DECEMBER
E Twinning platformunda ve sosyal medya hesaplarında projenin tanıtımının ve üye toplantısının yapılması
Proje ortaklarının belirlenmesi
Görev dağılımını yapılması ve iş takviminin etwinnig ortamında duyurulması
Velilere bilgilendirme yapılması ve izin belgelerinin hazırlanması
Üyelerin il tanıtım videolarını oluşturmaları
Okulların tanıtım videolarını hazırlamaları
Üyelerin proje afiş ve logolarını hazırlamaları
Okulda pano oluşturulması
Presentation of the project and member meeting on E Twinning platform and social media accounts
Identification of project partners
Dissemination of tasks and announcement of work schedule in etwinnig environment
Informing parents and preparing permission documents
Members create provincial promotional videos
Preparing promotional videos of schools
Preparation of project banners and logos by members
Creating a school board
OCAK/JANUARY
'SAYGI' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi
insana saygı,doğaya ya da hayvanlara saygı değerini anlatan öykülerden her ortağın kendi öyküsünü seçmesi
Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması
Öykü etkinliklerinin ortaklar tarafından paylaşılması
Determining the stories that tell the value of 'RESPECT' by the partners
each partner chooses his / her own story from stories that tell the value of respect for human beings, respect for nature or animals
Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her
Sharing story events by partners
ŞUBAT/FEBRUARY
'SEVGİ' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi
İnsan sevgisi,doğa sevgisi ya da hayvan sevgisi değerini anlatan öykülerden her ortağın kendi öyküsünü seçmesi
Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması
Öykü etkinliklerinin ortaklar tarafından paylaşılması
'Sevgi Günü'kapsamında pano oluşturulması
Determination of the stories telling the value of LOVE by the partners
Each partner chooses his / her own story from stories that tell about the value of human love, love of nature or love of animals.
Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her
Sharing story events by partners
Creating a board within the scope of 'Love Day'
MART/ MARCH
'YARDIMLAŞMA VE İŞBİRLİĞİ' değerini anlatan öykülerin ortaklar tarafından belirlenmesi
Her ortağın kendisi için seçtiği öyküsünün okunması,canlandırılması ve etkinliklerinin yapılması
'Dünya Tiyatrolar Günü' kapsamında ortakların tiyatro gezisi düzenlemesi
Determination of the stories telling the value of 'ASSISTANCE AND COOPERATION' by the partners
Reading, reviving and performing each partner's story chosen for him / her
Organizing a theater tour of the partners within the scope of 'World Theater Day'
NİSAN/APRİL
Öyküleri dinledim ve kitapları çok sevdim. Şimdi sıra benim öyküm de etkinliği yapılır. Her çocuk öyküsü yazar ve resimlendirir.
Projenin ortak ürünü olarak bir ortak okulun çocuklarının resimlediği öykü kitabını diğer okulun çocukları tarafından öyküsünün yazılması etkinliğidir. Öyküler bir araya toplanır. 'Bizim Öykülerimiz' ürünü ortaya çıkarılır.
Veli ve öğrencilere proje sertifikalarının verilmesi
Projemiz amacına uygun bir şekilde tamamlanırI listened to the stories and liked the books very much. Now as well my story is also done activity. Each child writes and illustrates the story.As a common product of the project, it is the activity of writing the story book by the children of the other school. Stories are gathered together. 'Our Stories' product is revealed.Giving project certificates to parents and students
Our project is completed in accordance with the purpose.